Misiune, scop, obiective
Scop: dezvoltarea durabilă a teritoriului Mărginimea Sibiului cu implicarea actorilor privați și publici, prin acțiuni care să permit în special păstrarea identității multiculturale, valorificarea resurselor natural și antropice precum și promovarea unei agriculture ecologice
Obiective
- Elaborarea și implementarea unor proiecte de dezvoltare locale și zonale, în scopul obținerii unor surse de finantare
- Dezvoltarea agrozootehniei în sensul valorificarii superioare a terenului cu protejarea simultana a mediului inconjurator
- Protejarea mediului de afaceri care se suprapun scopului asociatiei
- Conservarea obiceiurilor și traditiilor locale, a monumentelor istorice, religioase și de artă, a caselor memorial, cetăților, biserici fortificate, crearea unei retele agro-turistice în zona Mărginimea Sibiului
- Gestionarea și exploatarea rațională și durabilă a resurselor locale
- Conservarea biodiversității, protecția apelor și ecosistemelor acvatice, a atmosferei, a solului precum și a așezărilor locale
- Elaborarea, actualizarea și implementarea Strategiei de Dezovoltare a Zonei Mărginimea Sibiului
- Inventarierea resurselor economice, financiare și umane care să contribuie la realizarea scopului propus
- Căutarea de parteneri în țară și străinătate, colaborarea cu organe și organisme similar sau complementare, analiza conecțiunilor posibile pliate pe scopul fundamental al asocoației
- Promovarea unor proiecte de dezvoltare locală și zonală în localitățile din Mărginimea Sibiului în următoarele domenii: industrie, agricultură, cultură, social, tineret, mediu, ș.a.
Funcționare GAL
Adunarea generală
Adunarea Generală al Asociatiei Gal Marginimea Sibiului este organul de conducere alcătuit din totalitatea membrilor.
Adunarea Generală are următoarele atribuţii:
a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Asociaţiei, inclusiv cu privire la declararea Asociaţiei ca fiind de utilitate publică, în condiţiilor şi cu procedura prevăzută de lege;
b) aprobarea strategiei si a obiectivelor generale ale GAL;
c) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil;
d) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
e) alegere şi revocarea cenzorului/membrilor comisiei de cenzori;
f) modificarea actului constitutiv şi a Statutului cu un cvorum de 2/3 din membrii asociaţiei.;
g) dizolvarea şi lichidarea Ascociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
h) poate hotărâ înfiinţarea de societăţi comerciale, în condiţiile art 47, din OG 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare (Legea nr. 246/18.07.2005);
i) hotărăşte primirea/excluderea asociaţilor, în condiţiile prezentului Statut cu un cvorum de 2/3 din membrii asociaţiei.
j) stabileşte cuntumul cotizaţiei şi condiţiile în care se plăteşte aceasta;
k) Alegerea și revocarea membrilor consiliului de selecție/comitetului de selectare a proiectului
l) orice alte atribuţii prevăzute de lege sau de Statut.
Hotărârile luate de Adunarea Generală în limitele legii, ale Actului Constitutiv şi Statutului sunt obligatorii chiar şi pentru membrii asociaţi care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat.
Consiliul director
Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale. El poate fi alcătuit şi din persoane din afara asociaţiei, în limita a cel mult o pătrime din componenţa sa. Consiliul Director este organul executiv al asociatiei si este alcătuit din 9 membrii, 4 membrii reprezentanţi ai APL şi 5 membrii reprezentanţi ai sectorului privat şi ONG.
În exercitarea competenţelor sale Consiliul Director:
- prezintă adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectele asociaţiei;
- încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
- acceptă donaţii, sponsorizări, în condiţiile legii;
- aprobă organigrama şi politica de personal ale asociaţiei, dacă prin Statut nu se prevede altfel;
- îşi elaborează regulamentul propriu de funcţionare, pe care îl supune spre aprobare Adunării Generale;
- hotărăşte, la nevoie, schimbarea sediului Asociaţiei;
- împuterniceşte, în caz de nevoie şi în condiţiile legii, una sau mai multe persoane pentru a îndeplini anumite atribuţii cu caracter special în numele şi în favoarea Asociaţiei;
- îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute prin Statut sau stabilite de Adunarea Generală.
Consiliul Diector se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puţin unei treimi din membrii săi. Convocarea se face cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei. Conducerea şedinţei Consiliului Director se exercită de către preşedinte, iar în lipsa acestuia de către un vicepreşedinte.
Cenzorul
Controlul financiar al Asociaţiei este asigurat de un cenzor sau după caz comisia de cenzori, ales/a de Adunarea Generală. În cazul în care asociaţii vor depăşii 100 membrii inscrisi până la data întrunirii ultimei Adunări Generale, controlul financiar intern se exercită de către o comisie de cenzori. Comisia de cenzori este alcatuită dintr-un număr impar de membrii. Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori, cel puţin unul dintre cenzori trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile legii.
Regulile generale de organizare şi funcţionare a comisiei de cenzori se aprobă de Adunarea Generală. Comisia de cenzori işi poate elabora un regulament intern de funcţionare.
În realizarea competenţei sale, cenzorul sau după caz, comisia de cenzori:
- verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;
- întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
- poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot;
- îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în Statut, stabilite de Adunarea Generală sau rezultate din legislaţia aplicabilă;
Adunarea Generală aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare a cenzorului. Cenzorul/comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament propriu intern de funcţionare.
Comitetul de selecție
Comitetul de selectare a proiectelor este format din 7 membrii de drept si 7 membrii supleanti parteneri publici si privati.
Procesul de selecţie a proiectelor depuse spre finanţare către Grupul de Acţiune Locală, în cadrul Axei 4 LEADER a PNDR, va avea următorul parcurs:
– odată depuse la GAL, proiectele vor fi preluate de către un secretariat format din angajaţii asociaţiei, care le vor verifica din punctul de vedere al eligibilităţii şi conformităţii administrative a documentaţiei
– un grup de lucru format din consultanţi externi vor trece la evaluarea proiectelor în baza criteriilor de selecţie propuse în ghidul de finanţare şi vor elabora rapoarte de evaluare
– rapoartele de evaluare împreună cu documentaţia suport vor fi supuse deciziei finale a unui comitet format din membrii GAL, denumit Comitet de selecţie a proiectelor
Comitetul de selecţie a proiectelor va fi format din reprezentanţi ai partenerilor din Grupul de Acţiune Locală, propuşi şi votaţi de către Adunarea Generală. Comitetul de selecţie va avea următoarele responsabilităţi principale:
a) se implică direct în promovarea programului de finanţare către potenţialii beneficiari;
b) studiază rapoartele de evaluare şi decide cu privire la proiectele care vor fi finanţate în cadrul strategiei de dezvoltare a teritoriului;
c) raportează Adunării Generale cu privire la stadiul implementării strategiei.
În ceea ce priveşte selecţia proiectelor în cadrul GAL, se va aplica regula „dublului cvorum”, respectiv pentru validarea voturilor, este necesar ca în momentul selecţiei să fie prezenţi cel puţin 50% din parteneri, din care peste 50% să fie din mediul privat şi societate civilă. De asemenea se va infiinta un Comitet de Contestatii care va analiza eventualele contestatii depuse de candidati.
Compartimentul administrativ
a) Manager administrativ – coordonează activitatea GAL (Grup de Actiune Locala) atât sub aspect organizatoric cât şi al respectării procedurilor de lucru;
b) Responsabil finanaciar – contabil – se ocupă de supravegherea şi controlul gestiunii financiare – contabile a GAL-ului;
c) Animatori – desfasoară activităţi de animare pentru promovarea acţiunilor GAL;
d) Sector tehnic – se va stabili un număr de angajaţi în funcţie de complexitatea activităţilor de la nivelul GAL, având ca sarcină verificarea şi selecţia proiectelor ce se vor implementa;
e) Consultanţi externi – funcţie de necesităţi pentru buna desfasurare a activităţilor GAL;
f) Angajaţi pentru activităţi de secretariat;
g) Expert IT.
Membrii
Asociatia GAL Marginimea Sibiului constituie un parteneriat echilibrat si reprezentativ pentru zona Marginimea Sibiului , formata din urmatorii membrii :
Membrii publici-Comunele Rasinari, Sadu, Sugag, Orlat, Gura Riului, Jina, Riu Sadului, Tilisca, Poplaca, Cristian, Orasul Saliste si Ocolul Silvic Rasinari R.A,
Membrii privati– Intreprindere Individuala Balea Irina Maria, Intreprindere Individuala Constantin Dorel Radoiu, SC Editura Etape SRL si SC “Cabana Ursilor” SRL
Membrii societate civilă – ONG-uri: Asociatia GAL Marginimea Sibiului, Fundatia Comunitatii Sibiu, Asociatia Judeteana de Turism Sibiu, Asociatia Marginimea Sibiului in Dezvoltare Saliste, Asociatia Tursimul Sibian, Asociatia de Prietenie Ille et Vilaine Sibiu, Asociatia Rasinari Confluente Europene, Fundatia LobbyArt, Asociatia ECOMUZEUL Regional Sibiu, Asociatia Pensiunilor Agroturistice din Rasinari APAR, Clubul Ecologic Bios, Asociatia Crescatorilor de Ovine din Sibiu “Marginimea”, Reuniunea Meseriasilor din Saliste, Asociatia Prietenii Berzelor Cristian, Asociatia de Infrumusetare a comunei Gura Riului, Fundatia Social Culturala “Ion Cioaba”, Asociatia Administratorilor de Paduri, Asociatia Romilor din Prislop, Asociatia de Ajutor Familial Pro Vita si Asociatia “Un Sat pentru un sat” – Tilisca- Aubais.
Structura organizatorică
Consiliul director
Președinte
Vice-președinte
Vice-președinte
Membru
Membru
Membru
Secretar
Membru supleant
Membru supleant
Echipa executivă
Director Executiv
Manager de Program
Secretar
Promotori